Trápí Vás vlčí hlad? Dnes se podíváme, jak se ho zbavit

16.01.2018

S vlčím hladem se za život setká až 70 % z nás. Obvykle Vás přepadne večer nebo v noci. Ale jak vzniká? Klesne nám totiž hladina cukrů a stoupne hodnota hormonu ghrelinu, který vysílá signál hladu.

Příčin vlčího hladu může být hned několik

  • stres, deprese
  • nedostatek sacharidů v jídelníčku, hladovění - pokud hladovíte nebo máte nedostatek sacharidů, máte obvykle chutě na sladké

  • vynechávání jídel - nejčastěji se jedná o vynechání snídaně, případně dlouhý rozestup mezi jídly obvykle delší než 4 hodiny

  • nedostatek určitého vitaminu nebo minerálu - máte neovladatelnou chuť na konkrétní potraviny (například oříšky)

5 rad co dělat, když už Vás hlad přepadne

  1. Napijte se čisté vody, která Vám dodá pocit sytosti
  2. Dejte si lžičku medu nebo čaj s medem

  3. Snažte se vyhnout sušenkám a chipsům, mějte pro tento případ u sebe mandle, slunečnicová semínka, ovoce, zeleninu nebo hrnek kefíru, opět Vám dodají pocit sytosti

  4. Zkuste si vyčistit zuby. Zubní pasty s příchutí mentolu ošálí chuťové buňky a zaženou chuť na sladké

  5. Nejezte jídlo ve spěchu, naskládejte si ho na menší talíř a v klidu si ho vychutnejte

Jak se trvale zbavit vlčího hladu?

Trvale se můžete vlčího hladu zbavit celkovou změnou životosprávy, vyváženým jídelníčkem, pitným režimem a v případě stresu zařazením relaxu a klidu do Vašeho běžného života. (Můžete zkusit například jógu.)

Potřebujete inspiraci na zdravé recepty a vyvážený jídelníček? S tím Vám může pomoci FitMISE program, v odkazu níže: