Potraviny, které brání dosažení plochého bříška

12.02.2018

Přijde Vám, že cvičíte a cvičíte a ploché bříško stále v nedohlednu? Možná za to můžou níže sepsané potraviny, které jsou součástí Vašeho jídelníčku.

CUKR

Cukr nazývá mnoho odborníků na zdravou výživu ale i lékařů za návykový jed, který škodí nejen naší postavě, ve formě tukových polštářků, ale také celkově našemu zdraví. Pro mnoho lidí, kteří jsou v dnešní době na cukru závislí, je těžké vyřadit ho z jídelníčku úplně, proto je fajn začít alespoň s omezováním jeho množství, případně s nahrazením cukru za zdravější formu sladidla.

MOUKA

Většina pekařských výrobků ve formě rohlíků, chleba nebo jiného sladkého nebo slaného pečiva, které si kupujeme, je vyráběno z pšeničné mouky, která hned z několika důvodů není pro naše tělo nejlépe stravitelná. Je víceméně známo, že většina těchto pekařských výrobků vede k tvorbě tukových zásob a to zejména na břiše. Proto pokud se snažíme o ploché břicho, měli bychom pšeničnou mouku vyřadit nebo zásadně omezit z našeho jídelníčku.

SŮL

Často na vině nemusí být jen tvorba tuku z mouky nebo cukru, ale přemíra soli, která zapříčiňuje zadržování vody v těle a následnou zátěž ledvinám a játrům, které potom nemohou pracovat naplno. Proto si dávejte pozor hlavně na průmyslově zpracované potraviny (převážně uzeniny), kde kvůli trvanlivosti na soli nešetří.

ALKOHOL

Nemusím jistě zdůrazňovat proč je alkohol zabijákem plochého bříška. Když pomineme prázdné kalorie získané z lihovin, aby játra spalovali alkohol, nezbývá jim už kapacita na spalování tuku.

K těmto potravinám neodmyslitelně patří i smažená jídla, uzeniny nebo cukrovinky.

O tom jaké potraviny nám naopak pomohou tuky spalovat, zase někdy příště, případně je můžete nalézt v e-booku 10 kroků jak nastartovat hubnutí nebo ve FitMISE programu.