Jíte zdravě, cvičíte a přesto nehubnete?

03.11.2017

Pokud jíte pravidelně pětkrát denně, cvičíte a stále se nedostavují žádné výsledky, nejspíš si říkáte, že všechno děláte správně, tak kde je chyba?

Příčin proč nehubneme může být několik. Pokud jste na začátku hubnutí, například jíte zdravě již dva týdny a nic se neděje, tak věřte tomu, že se neděje nic na venek, ale Vaše tělo již změnu zpracovává. Jestli jste pravidelně necvičili a najednou jste cvičit začali, výsledky na váze vidět nebudou, protože sice spalujete tuky, ale nabíráte také svalovou hmotu, která je na objem menší než tuk, proto doporučuji si spíše měřit obvod hrudníku, pasu a boků a sledovat tyto změny. Každý jsme jiní, každý máme jiné zdravotní problémy a jiné fungování našeho metabolismu, někdo může začít hubnout hned po týdnu, někdo jiný ale může začít hubnout až po měsíci. Většině lidem to trvá v průměru okolo 20 dní, což je také důvod proč málokdo setrvá a zůstává u zdravého životního stylu. Věřte, že když setrváte, tak výsledky na sebe nenechají dlouho čekat.

Další velmi častou příčinou je stres. Pokud víte, že Vás trápí stres v práci, doma, nebo jste vystresovaná skoro celý den, je potřeba Vaše tělo a mysl zharmonizovat. Začněte například chodit na lekce pilates, jógy, choďte pravidelně na procházky do přírody a pokud jste byla zvyklá jíst narychlo, tak začněte jíst v klidu. Nejezte u počítače nebo v autě cestou do práce, vyčleňte si čas na jídlo a vychutnejte si ho. Opět variant je mnoho a každému vyhovuje něco jiného, najděte si to, co baví a naplňuje právě Vás.

Pokud na Vás nesedí ani jedna z výše uvedených příčin, můžete mít přetížena játra. Játra totiž mimo to, že se podílí na trávení a látkové výměně, také odvádí z těla toxické látky. Pokud jsou ale játra přetížená, začnou ukládat toxické látky do tukové tkáně a zůstávají zde, dokud se funkce jater nezlepší.

Jaké jsou příznaky přetížení jater?

  • chronická únava
  • nadměrné pocení

  • nadýmání, zácpy, průjmy

  • různé kožní problémy

  • bolesti břicha

  • bolet svalů a kloubů

  • bolesti hlavy, migrény

  • prudké zvýšení váhy například v důsledku hormonální nerovnováhy

  • neklid, deprese, negativní emoce (především vztek)

Co s tím mohu udělat?

Pro podporu funkce jater je nejúčinnější rostlinný prostředek ostropestřec mariánský. Podporuje regeneraci poškozených jaterních buněk, posiluje imunitní systém a působí jako silný antioxidant.

Dále je dobré dodržovat ve stravování určité zásady, vyhýbat se průmyslově zpracovaným potravinám, prozánětlivým olejů (např. řepkový, slunečnicový), snažit se jíst více zelené listové zeleniny, pít větší množství čisté vody, vyhýbat se cukru, nebo navýšit denní příjem vlákniny. Myslete také na to, aby jste měli vyvážený pestrý jídelníček zahrnující kvalitní živočišné bílkoviny, rostlinné bílkoviny a kvalitní zdravé tuky (například avokádo, kokosový olej, lněný olej, ořechy a semínka).