Jak zdravě zhubnout? Aneb zásady zdravého hubnutí

02.10.2017

Pokud s hubnutím začínáte, je důležité si říci, že náš metabolismus nějakým způsobem do teď fungoval, někdy i dlouhou dobu a my teď chceme změnit náš styl stravování a potažmo i fungování našeho metabolismu. Pokud jsme se například roky přejídali a jedli nezdravé věci, nemůžeme chtít po našem těle, aby během jednoho týdne okamžitě reagovalo na zdravé jídlo a zdravý životní styl. Proto na začátku nečekejte, že za první týden zhubnete dvě kila a hned to na Vás bude vidět. Nevažte se každý den, nejlépe se jen měřte a sledujte změny v centimetrech. Organismu bude trvat kolem 20 dní, než si navykne na nový životní styl a stravování, proto se nesnažte vše dělat "správně" na 100 %, když Vás v průběhu hubnutí přepadne třeba nesnesitelná chuť na čokoládu nebo něco jiného, trochu si dejte, důležité není držet hladovku, důležité je setrvat u zdravého stravování.

Zásady zdravého hubnutí

  • Jezte pravidelně, nejlépe 5 krát denně
  • Konzumujte jídlo v klidu, udělejte si z toho takový svůj rituál, na který se budete těšit
  • Myslete na pitný režim
  • Zařaďte do svého jídelníčku ovoce a zeleninu, nejlépe ke každému jídlu
  • Myslete na pestrost Vašeho jídelníčku (obměňujte suroviny, jinak si Vaše tělo zvykne na stereotyp a hubnout nebudete).

Co omezit při hubnutí

  • alkohol
  • uzeniny
  • sůl
  • cukry
  • bílou mouku