Co pít během redukčního jídleníčku?

05.12.2017

Při hubnutí většina z nás řeší především jídelníček, co a kdy jíst, nebo co nejíst. Velmi důležitý je ale v redukčním režimu také pitný režim. Občas se setkávám s tím, že někdo nemůže zhubnout, i když podle toho co jí, se na první pohled zdá, že dělá vše správně. Často je ale na vinně pitný režim, který je nedostatečný a obsahuje plno jednoduchých cukrů. Pokud si totiž dáte například půl litru coca-coly, přijmete cca 20 kostek jednoduchého cukru, což není zanedbatelné množství.

Co tedy ideálně pít?

Stejně jako u jídelníčku je důležitá pestrost, platí to i u pitného režimu. Jelikož je naše tělo z více jak poloviny tvořeno vodou, je pro nás nejpřirozenější pít právě vodu. Pokud pijete vodu balenou, doporučuji z hlediska pestrosti nepít pouze jeden druh, ale střídat je, právě z toho důvodu, že jednotlivé druhy obsahují různé druhy minerálů, které tak tělo může jednoduše získat z vody. Například u nás máme nejčastěji problém s tím, že máme nedostatek hořčíku, který ale můžeme jednoduše doplnit pitným režimem. Pokud máte stejný problém, mám pro vás jeden tip - vypijte cca. půl litru magnesie denně a doplníte si tak hořčík na celý den. 

Co pít, když nejste zvyklí pít vodu?

Pokud jste pili jen slazené nápoje a nedokážete si představit je vyřadit a začít pít pouze vodu. Začněte postupně. Můžete začít pít domácí limonády nebo smoothie, ostatně smoothie doporučuji čas od času každému, jednoduše si tak doplníte spoustu vlákniny, vitamínů a minerálů nejen z ovoce, ale i ze zeleniny, podle toho čemu dáváte přednost. Z domácích limonád je hodně oblíbená například citronáda, kterou si můžete trochu dosladit například kokosovým nebo třtinovým cukrem.

Kolik bychom měli denně vypít?

Doporučená průměrná potřeba vody u dospělého člověka je cca 2,5 l - 3 litry denně. V horkých letních dnech a při sportu, kdy tělo vylučuje více tekutin potem, může být ještě vyšší. Do tohoto poměru se počítají i tekutiny z jídla (z polévek, aj.). Naopak co se nepočítá, jsou kofeinové nápoje jako káva, coca-cola nebo alkohol, které nás spíše dehydrují. Tyto nápoje bychom měli. mimo jiné i z tohoto důvodu. při hubnutí omezit. 

Kdy nejlépe pít?

Na naše trávení nejlépe působí, pokud vypijete půl litru vody cca 20-30 minut před jídlem. Během jídla a po něm se už snažte nic nepít. Voda před jídlem vám mimo jiné pomůže hlavně v tom, že toho následně méně sníte. A proč nepít během jídla a po něm? Je to především z toho důvodu, že voda zředí žaludeční šťávy a trávicí šťávy ze slinivky břišní, které čekají na zapojení do trávicího procesu ve dvanácterníku. Trávenina, ve kterou se mezi tím jídlo v žaludku změnilo, je odsouzena ke kvašení a zahnívání. To vede k pocitům plného břicha, nadýmání a nevolnostem.

Pitím vody před jídlem se můžete naučit pravidelnosti v pitném režimu, pokud jste doteď zrovna moc nepili a možná vás tak překvapí, že se zbavíte i hladu, který je občas doopravdy doslova převlečená žízeň.