10 přírodních spalovačů tuků

17.10.2017

Cvičíte, stravujete se zdravě a chcete zhubnout? Následující potraviny Vás v této snaze jedině podpoří.

´1. ZELENÝ ČAJ

- urychlovač metabolismu

Horký zelený čaj snižuje vstřebávání cukru v trávící soustavě, čímž spaluje nahromaděné tuky. Čaj doporučují odborníci pít ráno na lačný žaludek, můžete si ho však dát i během dne.

2. BORŮVKY

- jsou bohaté na vlákninu, antioxidanty a vitamín C

Pokud máte čerstvé borůvky doporučuji je použít do čerstvých smoothie, ovesných kaší, jogurtů případně z nich můžete připravit zdravé dezerty.

3. QUINOA

- vysoký podíl vlákniny a bílkovin

- nízký glykemický index

- obsahuje vitamín E, železo, zinek, selen

Quinoa je superpotravina, kterou můžete použít jako přílohu i hlavní chod.

4. AVOKÁDO

- pomáhá snižovat hladinu cholesterolu v krvi

- pomáhá snižovat nadváhu a zlepšuje tvorbu červených krvinek

- obsahuje minerální látky jako draslík, magnezium, fosfor a vitamíny C, E, K, H, B3 nebo B5

Avokádo je ovoce s mizivým množstvím cukru, bohaté na kvalitní tuky. Avokádo je nejen zdravé, zároveň nás výborně zasytí, proto má své místo v dietních a redukčních jídelníčcích. Z avokáda připravíte různé pomazánky, dresinky, výborné je však i ve sladkých receptech.

5. POMERANČ A GREP

- prospívají trávení

- dohlíží na správnou funkci jater

- díky vitamínu C zlepšují imunitu

Pomeranče a grepy si můžete dát jako dopolední svačinu nebo si připravte ovocné smoothie.

6. ZELÍ, BROKOLICE, KVĚTÁK

- obsahují spoustu vitamínů a minerálů s minimem kalorií

- prospívají srdci

Brokolice a květák jsou potraviny, které mají široké využití, ať už jako přílohy k masu nebo jako hlavní chod.

7. ČERVENÁ ŘEPA

- reguluje krevní cukr, spaluje tuky a posiluje svaly

- opět s minimem kalorií

Červená řepa je často opomíjená potravina, často si jí představujeme jen jako přílohu ve formě nakládané řepy nakrájené na kostky. Z vařené červené řepy můžeme ale připravit různé chutné varianty například ve formě brownies z červené řepy nebo perník.

8. CELOZRNNÉ PEČIVO

- bohaté na živiny a vlákninu

- podporuje správnou funkci střev

Celozrnné pečivo nemusíme v redukčních jídelníčcích jíst suché, můžete si ho dát se zdravými pomazánkami, salátem nebo k polévce.       

RAJČATA

- snižují hladinu cholesterolu a tuku v krvi

Rajčata jsou ideální přílohou k večeři, můžete si je ale dát i k snídani, udělat si z nich salát nebo zdravou omáčku.

JABLKA

- bohatá na vitamíny a antioxidanty

Jablka jsou ideální dopolední svačinkou i zdravou ingrediencí do smoothie nebo zdravých dezertů.